ivo.sk
Spoločenská zodpovednosť médií - partnerské podujatie konferencie FORUM 2000

Trvanie projektu: október 2012; panelová diskusia 24. októbra 2012

Spolupracujúce inštitúcie: FORUM 2000, Fórum donorov, IPI – Medzinárodný tlačový inštitút

Projektový tím / projektový manažér IVO: Miroslav Kollár

Cieľ: Inštitút pre verejné otázky organizuje túto panelovú diskusiu ako jediné partnerské podujatie pražskej 16. konferencie FORUM 2000, ktorá má v tomto roku tému Médiá a demokracia, s cieľom pokračovať v diskusiách na tému spoločenskej zodpovednosti médií, ktorú sme žačali riešiť na májovom seminári v spolupráci s EK.

Téma spoločenskej zodpovednosti sa s médiami väčšinou spája výlučne v súvislosti s médiami ako nositeľmi informácií o tejto téme. Nielen z diskusie, ktorá prebieha v európskom kontexte (napríklad v rámci britského Media CSR Forum – členskej organizácie mediálnych korporácií vo Veľkej Británii, ktorá vznikla v roku 2001 s cieľom diskutovať a presadzovať princípy CSR aj v britskom mediálnom priemysle) však vyplýva, že vzhľadom na vplyv, ktorý má podnikanie v oblasti médií na spoločnosť (napríklad v oblasti ovplyvňovania verejnej mienky, ktoré sa následne prejavuje trebárs v spotrebiteľskom či voličskom správaní), je úplne legitímne hovoriť o nevyhnutnosti presadzovania princípov spoločenskej zodpovednosti aj v mediálnom biznise. Preto sa pokúsime spolu s panelistami (JAN URBAN, ČR, novinár; VÁCLAV MIKA, generálny riaditeľ, Rozhlas a televízia Slovenska; MATÚŠ KOSTOLNÝ, šéfredaktor denníka SME; EVA BABITZOVÁ, riaditeľka Rádia Expres a prezidentka Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc SR; BRANISLAV ONDRÁŠIK, mediálny odborník, Fakulta masmédií, Paneurópska vysoká škola) hľadať odpovede na nasledujúce otázky:

  • Ako vnímajú spoločenskú zodpovednosť médií majitelia/riaditelia najväčších médií na trhu, regulátori, mediálni analytici?
  • V čom sú podobnosti, resp. odlišnosti zodpovedného podnikania v médiách oproti ostatným odvetviam biznisu?
  • Aké sú minimálne štandardy spoločenskej zodpovednosti pre mediálny biznis?
    • Transparentné vlastníctvo?
    • profesionálna žurnalistika?
    • Transparentná a zodpovedná redakčná politika?
    • Dodržiavanie zákonov?
  • Je možné dosiahnuť spoločensky zodpovednejšie správanie médií zvýšenou reguláciou?

Výstupy projektu:

Panelová diskusia, Brazislava, 24. októbra 2012



>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Výsledky reprezentatívneho výskumu názorov verejností v štyroch krajinách V4

Čo podnecuje politikov k tomu, aby namiesto spojenectva so Západom presadzovali zväzky s Ruskom?

V4 v názoroch verejnosti: skúsenosti a výzvy
Kto hrá ruskú ruletu na Slovensku

Výskumná štúdia na aktuálnu tému migrácie mladých vzdelaných Slovákov. 

Výskumná štúdia o aktuálnych postojoch a skúsenostiach rodičov s online dištančným vzdelávaním detí.

 Únik mozgov - migračný potenciál mladých na Slovensku
Dištančné vzdelávanie detí optikou rodičov

Účasť žien na politickom rozhodovaní cez prizmu štatistík aj v optike verejnej mienky.

Prečo mýty o tejto krajine dlhodobo prežívajú a majú vďačných recipientov a šíriteľov.

Politická participácia žien na Slovensku 2020
Mýty o Rusku

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore