ivo.sk
 
Ak máte záujem o aktuálne informácie o aktivitách IVO, pošlite nám Váš e-mail
pošli
FORUM 2000 v Bratislave o médiách

V stredu 24. októbra 2012 v bratislavskom hoteli Devín diskutovali popredné osobnosti slovenskej mediálnej scény spolu s českým hosťom, novinárom Janom Urbanom, na tému Spoločenská zodpovednosť médií. Panelovej diskusie, ktorú Inštitút pre verejné otázky zorganizoval ako jediné partnerské podujatie 16. pražskej konferencie FORUM 2000 na Slovensku, sa zúčastnili Václav Mika, generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska; Matúš Kostolný, šéfredaktor denníka SME; Eva Babitzová, riaditeľka Rádia Expres a prezidentka Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc SR a Branislav Ondrášik, mediálny odborník z Fakulty masmédií Paneurópskej vysokej školy. Diskusiu, ktorú IVO organizoval v spolupráci s Fórom donorov a IPI – Medzinárodným tlačovým inštitútom, moderoval Miroslav Kollár, analytik IVO a predseda Rady Rozhlasu a televízie Slovenska.

VIDEOZÁZNAM Z DISKUSIE



SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ MÉDIÍ

Téma spoločenskej zodpovednosti sa s médiami väčšinou spája výlučne v súvislosti s médiami ako nositeľmi informácií spoločensky zodpovednom podnikaní. Nielen z diskusie, ktorá prebieha v európskom kontexte (napríklad v rámci britského Media CSR Forum – členskej organizácie mediálnych korporácií vo Veľkej Británii, ktorá vznikla v roku 2001 s cieľom diskutovať a presadzovať princípy CSR aj v britskom mediálnom priemysle) však vyplýva, že vzhľadom na vplyv, ktorý má podnikanie v oblasti médií na spoločnosť (napríklad v oblasti ovplyvňovania verejnej mienky, ktoré sa následne prejavuje trebárs v spotrebiteľskom či voličskom správaní), je úplne legitímne hovoriť o nevyhnutnosti presadzovania princípov spoločenskej zodpovednosti aj v mediálnom biznise. Svedčí o tom napokon aj vývoj verejného diskurzu o podiele súkromných televízií na „vulgarizácii verejného priestoru“ a s tým súvisiace regulačné ambície výkonnej moci.

Účastníci diskusie sa venovali o. i. téme vnímania spoločenskej zodpovednosti médií z rôznych pohľadov – majiteľov či riaditeľov najväčších slovenských súkromných, ako aj verejnoprávnych médií, regulátorov, mediálnych analytikov. Diskutovali aj podobe minimálnych štandardoch spoločenskej zodpovednosti v mediálnom prostredí, o konkrétnej zodpovednosti samotných novinárov, aj o otázke, či je možné dosiahnuť spoločensky zodpovednejšie správanie médií zvýšenou reguláciou.

Pokračovanie diskusie na túto tému sa pripravuje na 27. november 2012, v rámci 1. česko-slovenského dňa filantropie.

FOTO









>> Späť na Aktuality

Videoaktuality

Prečo mýty o tejto krajine dlhodobo prežívajú a majú vďačných recipientov a šíriteľov.

Účasť žien na politickom
rozhodovaní cez prizmu štatistík 
aj v optike verejnej mienky  

Mýty o Rusku
Politická participácia žien <br/>na Slovensku 2020

Neprehliadnite aktuálnu výskumnú štúdiu o postojoch internetovej populácie k problematike kybernetickej bezpečnosti. 

Výsledky 15. ročníka výskumu digitálnej gramotnosti populácie SR.

Kyberbezpečnosť očami internetovej populácie SR
Digitálna gramotnosť na Slovensku 2020

Výsledky volieb a ich širší
kontext, činnosti politických
aktérov, sociologické dáta.

Dezinformačno-konšpiračná scéna
v období COVID-19. Aktéri, naratívy, analýza FB príspevkov. 

Slovenské voľby '20:<br/>Akú zmenu priniesli
Infodémia na Slovensku<br/>2020

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore