Podporili: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku, Orange Slovensko
Trvanie projektu: máj 2012
Spolupracujúce inštitúcie: Fórum donorov, IPI – Medzinárodný tlačový inštitút
Projektový tím/manažér IVO: Miroslav Kollár
Externí spolupracovníci: Lucia Faltinová (Fórum donorov), Pavol Múdry (IPI - Medzinárodný tlačový inštitút).
Zámer:
Je spoločenská zodpovednosť firiem zaujímavá pre verejnosť? A je zaujímavá aj pre médiá? Venujú sa jej médiá dostatočne a na zodpovedajúcej úrovni? Je, alebo nie je možné menovať firmy pri dobročinnosti, keď v mnohých prípadoch suplujú štát? Kde je hranica skrytej reklamy? Sú médiá spoločensky zodpovedné? Zámerom konferencie bolo diskutovať a hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem. Druhým leitmotívom konferencie bola spoločenská zodpovednosť v mediálnom podnikaní vzhľadom na mimoriadny vplyv médií na spoločnosť, v ktorej pôsobia, ako aj podobnosti a odlišnosti jednotlivých aspektov spoločensky zodpovedného podnikania v mediálnom biznise oproti iných odvetviam.
Výstupy:
Konferencia 22.5.2012
Program konferencie [PDF]