Podporil: Nadačný fond Telekom Nadácie Pontis.
Trvanie projektu: február – apríl 2012
Projektový tím/manažér: Marián Velšic
Spolupracujúce inštitúcie: Agentúra FOCUS (terénny zber údajov)
Zámer:
Projekt sa venuje aktuálnemu fenoménu, ktorý v posledných rokoch pozorujeme v súkromnej, korporátnej i verejnej sfére – vytváraniu a využívaniu sociálnych sietí v prostredí internetu. Jej zámerom je ukázať, do akej miery je slovenské obyvateľstvo týmto komunikačným fenoménom ovplyvnené. Projekt bol realizovaný na základe celoslovenského reprezentatívneho výskumu, ktorý je súčasťou dlhodobého mapovania problematiky adaptácie obyvateľstva na nové informačno-komunikačné technológie. Výskum sa primárne zameriava na také otázky ako:
- podiel a intenzita využívania sociálnych sietí v populácii SR,
- podiel a intenzita využívania jej konkrétnych typov,
- účely, na ktoré sa využívajú,
- sociálno-demografický profil užívateľov,
- preferencia koncových zariadení na prístup k sociálnym sieťam,
- digitálna gramotnosť – úroveň zručností pri ich využívaní.
Výstupy:
Tlačová správa [PDF, 0.3 MB]
Sociálne siete na Slovensku - výskumná správa [PDF, 1.6 MB]
Prezentácia [PDF, 1.0 MB]