Podporil: Nadačný Fond Slovak Telekom pri nadácii Pontis, Accenture nadačný fond pri nadácii Pontis.
Trvanie projektu: február – máj 2014
Projektový tím/manažér: Marián Velšic, Ján Bartoš, Alena Adámková
Spolupracujúce inštitúcie: Slovak Telekom, Accenture
Zámer: Výsledky projektu predstavujú ďalšie pokračovanie reflexie aktuálnych vývojových trendov a problémov v oblasti informatizácie spoločnosti. Na základe série reprezentatívnych výskumov z rokov 2005-2013 bola vypracovaná štúdia, ktorá mala za cieľ identifikovať hĺbku rozdielov v postojoch a reálnych skúsenostiach s digitálnymi technológiami medzi mladou generáciou a generáciou ich rodičov a starých rodičov. Výsledky projektu boli prezentované na tlačovej konferencii a distribuované kľúčovým predstaviteľom vlády, zodpovedných za oblasť informatizácie spoločnosti, médiám, odborným internetovým portálom, záujmovým združeniam, neziskovým organizáciám, ktoré realizujú IT projekty.
Analýza sa primárne zameriavala na tri generácie...:
- Millenials alebo Generation Y - mladých ľudí narodených medzi rokmi 1980 – 2000
- Generáciu X - strednú generáciu narodenú medzi rokmi 1961 – 1980
- Baby Boomers - staršiu generáciu, ktorá sa narodila po 2. svetovej vojne (1946 -1960)
.....s cieľom zistiť, aké sú medzigeneračné rozdiely:
- v schopnosti a ochote adaptovať sa na moderné IKT,
- v rozsahu využívania moderných IKT (hardware, software, el. služby, el. komunikácia),
- v úrovni ovládania práce s hardware a software, v úrovni ovládania práce s informáciami vo virtuálnom prostredí internetu a počítačových sietí a v schopnosti využívať IKT ako prostriedok vzájomnej komunikácie.
Výstupy:
Tlačová správa [PDF]
Digitálna priepasť v generačnej optike - výskumná správa [PDF]
Prezentácia [PPT]