Dňa 27. novembra 2013 sme v spolupráci s Fórom donorov (FD) a Medzinárodným tlačovým inštitútom (IPI) odprezentovali na odbornom workshope, ktorý sa konal v rámci podujatí Dňa filantropie 2013 výstupy projektu CSR (corporate social responsibility) a médiá: Legislatívne a praktické aspekty zobrazovania CSR aktivít v médiách z pohľadu korporácií, médií a regulátorov.
Analytik IVO a vedúci projektu Miroslav Kollár odprezentoval hlavné zistenia a odporúčania, ktoré vyplynuli prieskumu názorov stakeholderov na problematiku spoločensky zodpovedného podnikania a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise. Predstavil tiež závery z analýzy zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie, ako aj z analýzy legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.
Nasledujúcej diskusie sa zúčastnili Pavol Múdry (IPI), Radoslav Kutaš (Mediálny inštitút), Zuzana Mistríková (Rada pre reklamu), Lucia Faltinová (Fórum donorov), Konštantín Čikovský (zástupca šéfredaktora denníka Sme) a Tatiana Švrčková (Slovak Telekom).
Cieľom projektu je o. i. hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem; na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách; na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe a prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.
Realizáciu projektu podporili Nadácia Orange, Slovenské elektrárne a Slovak Telekom.
Pozvánka na podujatie (pdf)