ivo.sk
O CSR na Dni filantropie

Dňa 27. novembra 2013 sme v spolupráci s Fórom donorov (FD) a Medzinárodným tlačovým inštitútom (IPI) odprezentovali na odbornom workshope, ktorý sa konal v rámci podujatí Dňa filantropie 2013 výstupy projektu CSR (corporate social responsibility) a médiá: Legislatívne a praktické aspekty zobrazovania CSR aktivít v médiách z pohľadu korporácií, médií a regulátorov.

Analytik IVO a vedúci projektu Miroslav Kollár odprezentoval hlavné zistenia a odporúčania, ktoré vyplynuli prieskumu názorov stakeholderov na problematiku spoločensky zodpovedného podnikania a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise. Predstavil tiež závery z analýzy zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie, ako aj z analýzy legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.

Nasledujúcej diskusie sa zúčastnili Pavol Múdry (IPI), Radoslav Kutaš (Mediálny inštitút), Zuzana Mistríková (Rada pre reklamu), Lucia Faltinová (Fórum donorov), Konštantín Čikovský (zástupca šéfredaktora denníka Sme) a Tatiana Švrčková (Slovak Telekom).

Cieľom projektu je o. i. hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem; na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách; na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe a prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.

Realizáciu projektu podporili Nadácia Orange, Slovenské elektrárne a Slovak Telekom.

Pozvánka na podujatie (pdf)



>> Späť na Aktuality

Videoaktuality

Publikácia prináša množstvo faktov z demografickej i ekonomickej štatistiky ako aj zosociologických výskumov.

Postoje inštitúcií a politikov k ruskej agresii a názory verejnosti na vojnu rozpútanú Kremľom.

Starší ľudia medzi nami. Kde sme, kam smerujeme
Vojna Ruska proti Ukrajine: Pohľad zo Slovenska

Výskumná štúdia na aktuálnu tému migrácie mladých vzdelaných Slovákov. 

Skúmanie pravicového extrémizmu v SR z hľadiska straníckej politiky a verejnej mienky.

 Únik mozgov - migračný potenciál mladých na Slovensku
Pravicový extrémizmus na Slovensku. Výzva pre demokraciu a európske hodnoty

20 rokov krajskej samosprávy prinieslo rozmanité skúsenosti. Komplexná publikácia IVO a SK8.

Výskumná štúdia o vplyve pandémie Covid-19 na zlepšenie digitálnych zručností dospelej populácie.

20 rokov<br/>samosprávnych krajov<br/>na Slovensku 2001 - 2021
Digitálna gramotnosť na Slovensku 2022 v optike pandémie Covid-19

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore