ivo.sk
O CSR na Dni filantropie

Dňa 27. novembra 2013 sme v spolupráci s Fórom donorov (FD) a Medzinárodným tlačovým inštitútom (IPI) odprezentovali na odbornom workshope, ktorý sa konal v rámci podujatí Dňa filantropie 2013 výstupy projektu CSR (corporate social responsibility) a médiá: Legislatívne a praktické aspekty zobrazovania CSR aktivít v médiách z pohľadu korporácií, médií a regulátorov.

Analytik IVO a vedúci projektu Miroslav Kollár odprezentoval hlavné zistenia a odporúčania, ktoré vyplynuli prieskumu názorov stakeholderov na problematiku spoločensky zodpovedného podnikania a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise. Predstavil tiež závery z analýzy zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie, ako aj z analýzy legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.

Nasledujúcej diskusie sa zúčastnili Pavol Múdry (IPI), Radoslav Kutaš (Mediálny inštitút), Zuzana Mistríková (Rada pre reklamu), Lucia Faltinová (Fórum donorov), Konštantín Čikovský (zástupca šéfredaktora denníka Sme) a Tatiana Švrčková (Slovak Telekom).

Cieľom projektu je o. i. hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem; na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách; na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe a prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.

Realizáciu projektu podporili Nadácia Orange, Slovenské elektrárne a Slovak Telekom.

Pozvánka na podujatie (pdf)



>> Späť na Aktuality

Videoaktuality

Výsledky reprezentatívneho výskumu názorov verejností v štyroch krajinách V4

Súčasný stav a vývoj v troch oblastiach významných z pohľadu spoločenskej transformácie.

V4 v názoroch verejnosti: skúsenosti a výzvy
 Slovensko po troch desaťročiach slobody

Výskumná štúdia na aktuálnu tému migrácie mladých vzdelaných Slovákov. 

Výskumná štúdia o aktuálnych postojoch a skúsenostiach rodičov s online dištančným vzdelávaním detí.

 Únik mozgov - migračný potenciál mladých na Slovensku
Dištančné vzdelávanie detí optikou rodičov

Účasť žien na politickom rozhodovaní cez prizmu štatistík aj v optike verejnej mienky.

Prečo mýty o tejto krajine dlhodobo prežívajú a majú vďačných recipientov a šíriteľov.

Politická participácia žien na Slovensku 2020
Mýty o Rusku

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore