ivo.sk
CSR a médiá. Legislatívne a praktické aspekty zobrazovania CSR aktivít v médiách

Podporil: Nadácia Orange, Slovenské elektrárne

Trvanie projektu: apríl – december 2013

Projektový tím/manažér: Miroslav Kollár (IVO), Pavol Múdry (IPI), Lucia Faltinová (Fórum donorov)

Spolupracujúce inštitúcie: Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) – Slovenský výbor IPI, Fórum donorov

Zámer: Je spoločenská zodpovednosť firiem zaujímavá pre verejnosť? A je zaujímavá aj pre médiá? Venujú sa jej médiá dostatočne a na zodpovedajúcej úrovni? Je, alebo nie je možné menovať firmy pri dobročinnosti, keď v mnohých prípadoch suplujú štát? Kde je hranica skrytej reklamy? Sú médiá spoločensky zodpovedné?

Cieľom projektu je:

  • hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem.
  • na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách;
  • na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe;
  • prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.

Hlavnými cieľovými skupinami projektu sú:

  • médiá – na úrovni majiteľov a šéfredaktorov, následne redaktorov,
  • korporácie – osoby zodpovedné za CSR,
  • regulátori,
  • mimovládny sektor.

Výstupy:

  • Prieskum názorov stakeholderov na problematiku CSR a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise.
  • Analýza zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie.
  • Analýza legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.
  • Záverečná súhrnná projektová správa.
  • Workshop.


>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Čo si o V4 myslia obyvatelia jednotlivých krajín? Výskymný projekt IVO realizovaný v 4 krajinách Vyšehradu. 

Publikácia venovaná vybraným aspektom bilaterálnych vzťahov Slovenska a Ukrajiny.

V4 v čase polykrízy.<br/>Názory verejnosti
Slovensko a Ukrajina: perspektívy spolupráce a aktéri

Výskumná štúdia zameraná na informatické vzdelávanie mladej generácie.

Výskumná reflexia kľúčových postojov populácie SR k fenoménu dneška.

Informatické vzdelávanie na základných a stredných školách
Umelá inteligencia optikou verejnosti

Autentické svedectvo o vývoji politickej slobody v ponovembrovom Slovensku a Česko-Slovensku. Udalosti rokov 1990-1992.

Proces prechodu k demokracii v kontexte formovania a fungovania slovenskej štátnosti.

Dva roky politickej slobody. Obnovené vydanie
Tridsať rokov samostatného Slovenska. Šesť pohľadov na formovanie štátu

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore