ivo.sk
CSR a médiá. Legislatívne a praktické aspekty zobrazovania CSR aktivít v médiách

Podporil: Nadácia Orange, Slovenské elektrárne

Trvanie projektu: apríl – december 2013

Projektový tím/manažér: Miroslav Kollár (IVO), Pavol Múdry (IPI), Lucia Faltinová (Fórum donorov)

Spolupracujúce inštitúcie: Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) – Slovenský výbor IPI, Fórum donorov

Zámer: Je spoločenská zodpovednosť firiem zaujímavá pre verejnosť? A je zaujímavá aj pre médiá? Venujú sa jej médiá dostatočne a na zodpovedajúcej úrovni? Je, alebo nie je možné menovať firmy pri dobročinnosti, keď v mnohých prípadoch suplujú štát? Kde je hranica skrytej reklamy? Sú médiá spoločensky zodpovedné?

Cieľom projektu je:

  • hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem.
  • na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách;
  • na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe;
  • prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.

Hlavnými cieľovými skupinami projektu sú:

  • médiá – na úrovni majiteľov a šéfredaktorov, následne redaktorov,
  • korporácie – osoby zodpovedné za CSR,
  • regulátori,
  • mimovládny sektor.

Výstupy:

  • Prieskum názorov stakeholderov na problematiku CSR a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise.
  • Analýza zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie.
  • Analýza legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.
  • Záverečná súhrnná projektová správa.
  • Workshop.


>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Výsledky reprezentatívneho výskumu názorov verejností v štyroch krajinách V4

Čo podnecuje politikov k tomu, aby namiesto spojenectva so Západom presadzovali zväzky s Ruskom?

V4 v názoroch verejnosti: skúsenosti a výzvy
Kto hrá ruskú ruletu na Slovensku

Výskumná štúdia na aktuálnu tému migrácie mladých vzdelaných Slovákov. 

Výskumná štúdia o aktuálnych postojoch a skúsenostiach rodičov s online dištančným vzdelávaním detí.

 Únik mozgov - migračný potenciál mladých na Slovensku
Dištančné vzdelávanie detí optikou rodičov

Účasť žien na politickom rozhodovaní cez prizmu štatistík aj v optike verejnej mienky.

Prečo mýty o tejto krajine dlhodobo prežívajú a majú vďačných recipientov a šíriteľov.

Politická participácia žien na Slovensku 2020
Mýty o Rusku

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore