Podporil: Nadácia Orange, Slovenské elektrárne
Trvanie projektu: apríl – december 2013
Projektový tím/manažér: Miroslav Kollár (IVO), Pavol Múdry (IPI), Lucia Faltinová (Fórum donorov)
Spolupracujúce inštitúcie: Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) – Slovenský výbor IPI, Fórum donorov
Zámer: Je spoločenská zodpovednosť firiem zaujímavá pre verejnosť? A je zaujímavá aj pre médiá? Venujú sa jej médiá dostatočne a na zodpovedajúcej úrovni? Je, alebo nie je možné menovať firmy pri dobročinnosti, keď v mnohých prípadoch suplujú štát? Kde je hranica skrytej reklamy? Sú médiá spoločensky zodpovedné?
Cieľom projektu je:
- hľadať riešenie na zodpovedajúce mediálne ohodnotenie spoločensky zodpovedného podnikania firiem, ale i médií s cieľom nájsť vhodné formy publikovania týchto aktivít a neporušovať pritom etiku ani pravidlá týkajúce sa skrytej reklamy, či nevhodnej propagácie firiem.
- na základe komunikácie so stakeholdermi zadefinovať základné problémy v zobrazovaní CSR v médiách;
- na základe analýz existujúceho legislatívneho rámca a regulačnej praxe príslušných regulátorov zadefinovať legislatívne komformné hranice správania médií vo vzťahu k zobrazovaniu CSR aktivít, resp. v prípade potreby zadefinovať odporúčania pre zmenu legislatívy, resp. regulačnej praxe;
- prezentovať tieto zistenia a odporúčania stakeholderom a presadzovať ich do mediálnej praxe.
Hlavnými cieľovými skupinami projektu sú:
- médiá – na úrovni majiteľov a šéfredaktorov, následne redaktorov,
- korporácie – osoby zodpovedné za CSR,
- regulátori,
- mimovládny sektor.
Výstupy:
- Prieskum názorov stakeholderov na problematiku CSR a médií s dôrazom na aspekt legislatívnych a praktických bariér efektívneho informovania o realizovaných CSR aktivitách s prihliadnutím na spoločenskú zodpovednosť v samotnom mediálnom biznise.
- Analýza zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii z pohľadu legislatívnych bariér informovania o CSR aktivitách v elektronických médiách, ako aj rozhodovacej praxe regulátora – Rady pre vysielanie a retransmisiu a návrh odporúčaní ďalšieho postupu a komunikácie.
- Analýza legislatívnych bariér pri informovaní o CSR aktivitách v printových médiách, ako aj činnosti regulátora v tejto oblasti a návrh odporúčaní.
- Záverečná súhrnná projektová správa.
- Workshop.