Inštitút pre verejné otázky (IVO) predstavuje štúdiu e-Government na Slovensku 2007. Screening elektronických služieb verejnej správy, ako prvý zo série výstupov projektu zameraného na posilnenie vplyvu občanov a ich účasti na výkone demokratickej kontroly prostredníctvom moderných informačných a komunikačných technológií, ktorá sa často označuje aj ako e-Governance. Projekt podporil Trust for Civil Society in Central & Eastern Europe.
Štúdia analytika IVO Mariána Velšica je založená na metodológii konzultačnej a poradenskej firmy CapGemini, ktorá ju vytvorila ako základ pre meranie úspešnosti procesu zavádzania e-Governmentu v krajinách Európskej únie. Hlavnú časť analýzy tvorí screening elektronických služieb, ktorý sa zameral na všetky dostupné zdroje na internete. Jedným z kľúčových zámerov bolo identifikovať úroveň poskytovania 20 verejných online služieb určených občanom a podnikateľom, ktoré definovala Európska komisia ako základný rámec pre členské krajiny EÚ.
Druhá časť analýzy sa zameriava na stav e-služieb a projektov informatizácie v samosprávach, na ktoré sú v súčasnosti už prenesené mnohé kompetencie štátu. Z hľadiska občana ide teda o minimálne rovnako významného poskytovateľa služieb, akým je štát.
Osobitná pozornosť v hodnotení je venovaná napokon aj rozvoju e-Demokracie, ako významnému inovačnému prvku v oblasti rozhodovacích procesov vo verejnej správe, resp. v ovplyvňovaní vecí verejných na Slovensku.
Download: e-Government na Slovensku 2007 [PDF dokument, 1.6 MB]