Podporil: SES Astra
Trvanie projektu: február 2009 – január 2010
Projektový tím: Miroslav Kollár, Marián Velšic
Spolupracujúce inštitúcie: Agentúra FOCUS (terénny zber údajov)
Zámer: Výskumný projekt Stratégie slovenských domácností pri prechode na digitálne televízne vysielanie skúmal očakávané spotrebiteľské a divácke stratégie slovenských domácností v súvislosti s prechodom na digitálne terestriálne televízne vysielanie, ktorým prechádza Slovenská republika v rokoch 2010 – 2012.
Projekt sa realizoval prostredníctvom empirického kvantitatívneho výskumu na výberovej vzorke 1 029 respondentov od 14 rokov, ktorá umožňuje zovšeobecniť získané zistenia na populáciu SR podľa základných sociálno-demografických znakov (pohlavie, vek, vzdelanie, veľkosť sídla, kraj). Terénny zber dát uskutočnila agentúra FOCUS v marci 2009 prostredníctvom siete vyškolených anketárov metódou osobného rozhovoru (face-to-face interview) zaznamenávaného do dotazníka.
Cieľom projektu bolo o. i. zistiť aktuálny spôsob využívania jednotlivých distribučných ciest pre prenos televízneho signálu a analyzovať doterajšiu spokojnosť spotrebiteľov s aktuálne využívanou technológiou, migráciu medzi jednotlivými spôsobmi televízneho príjmu v uplynulom období a zistiť trendy pre ďalší vývoj spôsobu príjmu televízneho signálu.
Výstupom projektu je záverečná výskumná správa. Okrem toho boli výsledky výskumu odprezentované v rámci špeciálneho dňa nazvaného Digitálna televízia – očakávanie verzus realita na medzinárodnej konferencii Telekomunikácie SR 2010.
Výstupy:
1. Tlačová správa
2. Prezentácia výsledkov výskumu
3. Publikácia – záverečná správa z výskumu