ivo.sk
 
Ak máte záujem o aktuálne informácie o aktivitách IVO, pošlite nám Váš e-mail
pošli
Účty za kampaň

Televízne noviny TV Markíza o 19:00, 16.3.2015

Účty za kampaň

Aj štyri mesiace po komunálnych voľbách je stále tajomstvom, koľko stála predvolebná kampaň. Transparentný účet si založili len niekoľkí. Najviac zrejme minuli Milan Ftáčnik a Ivo Nesrovnal, každý vyše 200-tisíc eur. Naopak účet za kampaň nevystavil napríklad primátor Košíc Richard Raši.

Niektorí kandidáti neminuli na predvolebnú kampaň ani jediný cent. No a šesťciferné sumy zaplatili za reklamu kandidáti v Bratislave. Ivo Nesrovnal: „Ak spočítame výdavky za vonkajšiu reklamu, tak tie dosahujú 100-tisíc eur.“ Celá kampaň stála bratislavského primátora viac ako dvestotisíc eur. O čosi menej ako neúspešného kandidáta Milana Ftáčnika. Trio najdrahších kampaní uzatvára Milan Kňažko s výdavkami skoro 150-tisíc eur. O post primátorov sa uchádzalo 69 ľudí. Koľko za svoju reklamu zaplatili, niektorí neprezradili. Len tretina kandidátov zverejnila sumy, ktoré vynaložili na predvolebnú kampaň. Účty ostatných skončili nateraz tajné, napríklad kampaň primátora Košíc Richarda Rašiho. „Viete, koľko zhruba stála vaša predvolebná kampaň?“ Raši: „Nie. Celá kampaň bola platená stranou SMER – sociálna demokracia a ani zo súkromných zdrojov ani zo žiadnych sponzorských zdrojov na ňu nešlo ani jediné euro“. Smer by mal celú kampaň zverejniť v rámci svojej výročnej správy niekedy v júli. Grigorij Mesežnikov: „Myslím si, že by bolo asi lepšie z hľadiska porovnateľnosti tých údajov aby sme vedeli, koľko novozvolený primátor Košíc minul na kampaň“. Koľko zaplatili a odkiaľ sú peniaze na kampaň, tak tieto informácie by podľa odborníkov by ľudia mali vedieť. No kandidáti to zverejniť nemusia. Zmene bude platiť až pri najbližších komunálnych voľbách. Kandidáti budú musieť kampane hradiť z transparentných účtov. Jaroslav Pilát, odborník na verejnú správu: „Kde sa bude dať do istej miery vystopovať že od koho, koľko, a načo boli tieto peniaze použité“.

Zuzana Fečová, televízia Markíza.

Link:

http://voyo.markiza.sk/produkt/spravodajstvo/20643-televizne-noviny-16-03-2015-19-00 

Screenshots:










Zdroj: TV Markíza 

Videoaktuality

Neprehliadnite aktuálnu výskumnú štúdiu o postojoch internetovej populácie k problematike kybernetickej bezpečnosti. 

Výsledky 15. ročníka výskumu digitálnej gramotnosti populácie SR.

Kyberbezpečnosť očami internetovej populácie SR
Digitálna gramotnosť na Slovensku 2020

Správa zo sociologického
výskumu názorov mladých
ľudí vo veku 15-19 rokov.

Publikácia obsahujúca 30 pojmov súvisiacich s občianskym spolunažívaním.

Občianske spolunažívanie <br/>očami tínedžerov
Spolu, či proti sebe? Čo ovplyvňuje naše spolužitie

Vnímanie Novembra 1989 a ponovembrových zmien občami Slovenska.

Priebeh eurovolieb 2019, výsledky a spoločensko-politické kontexty hlasovania slovenských občanov.

30 rokov po Nežnej revolúcii. Zisky a straty očami verejnosti
Európske voľby 2019 na Slovensku: výsledky a súvislosti

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore