ivo.sk
 
Ak máte záujem o aktuálne informácie o aktivitách IVO, pošlite nám Váš e-mail
pošli
Spoločenská zodpovednosť médií - partnerské podujatie konferencie FORUM 2000

Trvanie projektu: október 2012; panelová diskusia 24. októbra 2012

Spolupracujúce inštitúcie: FORUM 2000, Fórum donorov, IPI – Medzinárodný tlačový inštitút

Projektový tím / projektový manažér IVO: Miroslav Kollár

Cieľ: Inštitút pre verejné otázky organizuje túto panelovú diskusiu ako jediné partnerské podujatie pražskej 16. konferencie FORUM 2000, ktorá má v tomto roku tému Médiá a demokracia, s cieľom pokračovať v diskusiách na tému spoločenskej zodpovednosti médií, ktorú sme žačali riešiť na májovom seminári v spolupráci s EK.

Téma spoločenskej zodpovednosti sa s médiami väčšinou spája výlučne v súvislosti s médiami ako nositeľmi informácií o tejto téme. Nielen z diskusie, ktorá prebieha v európskom kontexte (napríklad v rámci britského Media CSR Forum – členskej organizácie mediálnych korporácií vo Veľkej Británii, ktorá vznikla v roku 2001 s cieľom diskutovať a presadzovať princípy CSR aj v britskom mediálnom priemysle) však vyplýva, že vzhľadom na vplyv, ktorý má podnikanie v oblasti médií na spoločnosť (napríklad v oblasti ovplyvňovania verejnej mienky, ktoré sa následne prejavuje trebárs v spotrebiteľskom či voličskom správaní), je úplne legitímne hovoriť o nevyhnutnosti presadzovania princípov spoločenskej zodpovednosti aj v mediálnom biznise. Preto sa pokúsime spolu s panelistami (JAN URBAN, ČR, novinár; VÁCLAV MIKA, generálny riaditeľ, Rozhlas a televízia Slovenska; MATÚŠ KOSTOLNÝ, šéfredaktor denníka SME; EVA BABITZOVÁ, riaditeľka Rádia Expres a prezidentka Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc SR; BRANISLAV ONDRÁŠIK, mediálny odborník, Fakulta masmédií, Paneurópska vysoká škola) hľadať odpovede na nasledujúce otázky:

  • Ako vnímajú spoločenskú zodpovednosť médií majitelia/riaditelia najväčších médií na trhu, regulátori, mediálni analytici?
  • V čom sú podobnosti, resp. odlišnosti zodpovedného podnikania v médiách oproti ostatným odvetviam biznisu?
  • Aké sú minimálne štandardy spoločenskej zodpovednosti pre mediálny biznis?
    • Transparentné vlastníctvo?
    • profesionálna žurnalistika?
    • Transparentná a zodpovedná redakčná politika?
    • Dodržiavanie zákonov?
  • Je možné dosiahnuť spoločensky zodpovednejšie správanie médií zvýšenou reguláciou?

Výstupy projektu:

Panelová diskusia, Brazislava, 24. októbra 2012



>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Neprehliadnite aktuálnu výskumnú štúdiu o postojoch internetovej populácie k problematike kybernetickej bezpečnosti. 

Výsledky 15. ročníka výskumu digitálnej gramotnosti populácie SR.

Kyberbezpečnosť očami internetovej populácie SR
Digitálna gramotnosť na Slovensku 2020

Správa zo sociologického
výskumu názorov mladých
ľudí vo veku 15-19 rokov.

Publikácia obsahujúca 30 pojmov súvisiacich s občianskym spolunažívaním.

Občianske spolunažívanie <br/>očami tínedžerov
Spolu, či proti sebe? Čo ovplyvňuje naše spolužitie

Vnímanie Novembra 1989 a ponovembrových zmien občami Slovenska.

Priebeh eurovolieb 2019, výsledky a spoločensko-politické kontexty hlasovania slovenských občanov.

30 rokov po Nežnej revolúcii. Zisky a straty očami verejnosti
Európske voľby 2019 na Slovensku: výsledky a súvislosti

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore