ivo.sk
Spoločenská zodpovednosť médií - partnerské podujatie konferencie FORUM 2000

Trvanie projektu: október 2012; panelová diskusia 24. októbra 2012

Spolupracujúce inštitúcie: FORUM 2000, Fórum donorov, IPI – Medzinárodný tlačový inštitút

Projektový tím / projektový manažér IVO: Miroslav Kollár

Cieľ: Inštitút pre verejné otázky organizuje túto panelovú diskusiu ako jediné partnerské podujatie pražskej 16. konferencie FORUM 2000, ktorá má v tomto roku tému Médiá a demokracia, s cieľom pokračovať v diskusiách na tému spoločenskej zodpovednosti médií, ktorú sme žačali riešiť na májovom seminári v spolupráci s EK.

Téma spoločenskej zodpovednosti sa s médiami väčšinou spája výlučne v súvislosti s médiami ako nositeľmi informácií o tejto téme. Nielen z diskusie, ktorá prebieha v európskom kontexte (napríklad v rámci britského Media CSR Forum – členskej organizácie mediálnych korporácií vo Veľkej Británii, ktorá vznikla v roku 2001 s cieľom diskutovať a presadzovať princípy CSR aj v britskom mediálnom priemysle) však vyplýva, že vzhľadom na vplyv, ktorý má podnikanie v oblasti médií na spoločnosť (napríklad v oblasti ovplyvňovania verejnej mienky, ktoré sa následne prejavuje trebárs v spotrebiteľskom či voličskom správaní), je úplne legitímne hovoriť o nevyhnutnosti presadzovania princípov spoločenskej zodpovednosti aj v mediálnom biznise. Preto sa pokúsime spolu s panelistami (JAN URBAN, ČR, novinár; VÁCLAV MIKA, generálny riaditeľ, Rozhlas a televízia Slovenska; MATÚŠ KOSTOLNÝ, šéfredaktor denníka SME; EVA BABITZOVÁ, riaditeľka Rádia Expres a prezidentka Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc SR; BRANISLAV ONDRÁŠIK, mediálny odborník, Fakulta masmédií, Paneurópska vysoká škola) hľadať odpovede na nasledujúce otázky:

  • Ako vnímajú spoločenskú zodpovednosť médií majitelia/riaditelia najväčších médií na trhu, regulátori, mediálni analytici?
  • V čom sú podobnosti, resp. odlišnosti zodpovedného podnikania v médiách oproti ostatným odvetviam biznisu?
  • Aké sú minimálne štandardy spoločenskej zodpovednosti pre mediálny biznis?
    • Transparentné vlastníctvo?
    • profesionálna žurnalistika?
    • Transparentná a zodpovedná redakčná politika?
    • Dodržiavanie zákonov?
  • Je možné dosiahnuť spoločensky zodpovednejšie správanie médií zvýšenou reguláciou?

Výstupy projektu:

Panelová diskusia, Brazislava, 24. októbra 2012



>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Kľúčové oblasti a udalosti vývoja bezpečnostného a obranného sektora SR v rokoch 1993-2023. 

Pri príležitosti 20-teho výročia vstupu SR do NATO sprístupňujeme publiáciu z roku 1998.

Thirty Years <br/>of Slovak Security <br/>and Defence Policy
Slovensko v šedej zóne? Rozširovanie NATO, zlyhania a perspektívy Slovenska

Výskumná štúdia zameraná na kľúčové oblasti digitálnej gramotnosti ľudí v preddôchodkovom a dôchodkovom veku.

Výskumná reflexia kľúčových postojov internetovej populácie SR v oblasti kybernetickej bezpečnosti.

 Digitálna gramotnosť 2023 - zaostrené na seniorov
Kyberbezpečnosť 2023 - optikou internetovej populácie SR

Autentické svedectvo o vývoji politickej slobody v ponovembrovom Slovensku a Česko-Slovensku. Udalosti rokov 1990-1992.

Proces prechodu k demokracii v kontexte formovania a fungovania slovenskej štátnosti.

Dva roky politickej slobody. Obnovené vydanie
Tridsať rokov samostatného Slovenska. Šesť pohľadov na formovanie štátu

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore