ivo.sk
 
Ak máte záujem o aktuálne informácie o aktivitách IVO, pošlite nám Váš e-mail
pošli
Sociologický výskum cieľových skupín volebnej kampane 2002

Podporil: ETP Slovensko v rámci grantového programu „Tvoja zem“, Nadácia Freedom House

Trvanie projektu
: : marec 2002 – september 2002

Projektový tím
: Oľga Gyárfášová, Marián Velšic, Lýdia Marošiová

Spolupracujúce inštitúcie:
Agentúra FOCUS (terénny zber údajov)

Zámer
: Pomôcť kľúčovým aktérom mimovládnych organizácií vytypovať špecifické cieľové skupiny, sociálne prostredia a spôsoby komunikácie a vytvoriť predpoklady pre vhodnú a efektívnu stratégiu zvýšenej účasti na parlamentných voľbách 2002. Poskytnúť odborné informačné zázemie pre mimovládne neziskové organizácie na regionálnej úrovni pre efektívnejšiu realizáciu projektov zameraných na aktivizáciu a informovanosť občanov v konkrétnych regiónoch Slovenska. Projekt sa uskutočnil na báze reprezentatívnych kvantitatívnych a kvalitatívnych sociologických výskumov s dôrazom na špecifické cieľové skupiny obyvateľstva – prvovoličov a druhovoličov. Kvantitatívne výskumy boli zamerané na analýzu štruktúry, názorov a postojov týchto skupín k voľbám 2002 s cieľom zistiť: aké je odhodlanie týchto skupín ísť voliť; aká je úroveň volebného optimizmu/pesimizmu; aké témy tieto skupiny zaujímajú; akí ľudia (osobnosti, lídri, prirodzené autority) ich dokážu v kampani presvedčiť; aké prostriedky komunikácie v kampani týchto ľudí priťahujú alebo odpudzujú. Výsledky kvalitatívneho výskumu boli získané metódou skupinových diskusií (focus groups). Pre potreby výskumu boli realizované štyri skupinové diskusie, z toho dve v Nitre (dňa 19.6. 2002) a dve v Revúcej (dňa 20.6. 2002).

Výstupy
:

Kapitola: Verejná mienka v publikácii Slovensko 2002. Súhrnná správa o stave spoločnosti

Kapitoly: Mladí voliči a Mimovládne organizácie a voľby v publikácii Slovensko 2002. Súhrnná správa o stave spoločnosti

Analýza výskumných zistení: Prvovoliči a druhovoliči vo volebnej kampani 2002 – 1. časť (5/2002)

Analýza výskumných zistení: Prvovoliči a druhovoliči vo volebnej kampani 2002 – 2. časť (6/2002)

Analýza výskumných zistení: Rozhodli prvovoliči? In: Stratégie, 12/2002

Seminár pre aktérov MVO - Cieľové skupiny pre zvýšenie informovanosti a účasť vo voľbách 2002. Organizátor IVO, 20.3.2002

Seminár pre aktérov NGO - Cieľové skupiny pre zvýšenie informovanosti a účasť vo voľbách 2002. Organizátor ETP Slovensko, Zichyho palác, 17.4.2002

Prezentácia výskumných zistení na odbornom seminári Voľby 2002 – prieskumy a voľby Organizátor: Stratégie-SAVA-IRI-Parlamentný inštitút. Bratislava NR SR, 24.6.2002

Interview pre celoslovenské, regionálne a zahraničné médiá.



>> Späť na Projekty

Videoaktuality

Neprehliadnite aktuálnu výskumnú štúdiu o postojoch internetovej populácie k problematike kybernetickej bezpečnosti. 

Výsledky 15. ročníka výskumu digitálnej gramotnosti populácie SR.

Kyberbezpečnosť očami internetovej populácie SR
Digitálna gramotnosť na Slovensku 2020

Správa zo sociologického
výskumu názorov mladých
ľudí vo veku 15-19 rokov.

Publikácia obsahujúca 30 pojmov súvisiacich s občianskym spolunažívaním.

Občianske spolunažívanie <br/>očami tínedžerov
Spolu, či proti sebe? Čo ovplyvňuje naše spolužitie

Vnímanie Novembra 1989 a ponovembrových zmien občami Slovenska.

Priebeh eurovolieb 2019, výsledky a spoločensko-politické kontexty hlasovania slovenských občanov.

30 rokov po Nežnej revolúcii. Zisky a straty očami verejnosti
Európske voľby 2019 na Slovensku: výsledky a súvislosti

Navštívte nás na Facebooku





Obsah © 2006 Inštitút pre verejné otázky.
Design © 2006 Komplot
Generuje redakčný systém BUXUS spoločnosti ui42.
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 Sk


tlačiťposlaťhore